کارهای مافیای درایران غوغا می کند که یکی از این کار ها مافیای کنکورد رایران است


کارهای مافیای  درایران غوغا می کند که یکی از این کار ها مافیای کنکورد رایران است 

قبل از ورود به کنکور و جایگاه مافیای کنکور در ایران، بهتر است، چکیده ای از تعریف، هدف و تاریخچه قدرت های مافیائی در جهان و ایران را مرور کنیم. 
مافیای کنکور در ایران و سرکرده و اعضای آن
تعریف و هدف
از تعاریف مختلف می توان استنباط کرد: «مافیا، به سازمان ها، مؤسسات و ‌گروه‌هایی گفته می شود که بر اقتصاد، تجارت، صنعت، فرهنگ و...و یا هر یک از این بخش ها درکشور ها نفوذ کرده و از راه های نامشروع در جهت خلاف منافع عمومی و تنها برای خود درآمد کسب می کنند.هدف آنها کسب ثروت است؛ که از این راه به قدرت هم می رسند. نمونه آن«سیلویو برلوسکونی» رهبر مافیای ایتالیا، مالک سابق باشگاه میلان، رئیس حزب «به‌پیش ایتالیا» و یکی از ثروتمندترین شخصیت های سیاسی جهان است که سه دوره در سال‌های ۱۹۹۴–۱۹۹۵،۲۰۰۱– ۲۰۰۶ و ۲۰۰۸–۲۰۱۱ نخست وزیر این کشور بوده است.
نتیجه عملکرد مافیا در همه کشورهای جهان جز آسیب و خسارت همه جانبه به سرمایه های مادی و اجتماعی عایدی نداشته است. مافیای سیسیلی و آمریکائی با داشتن افراد نفوذی در بخش های مختلف دولت بیشترین درآمد خود را از تولید و فروش مواد مخدر کسب می کردند.
 تاریخچه پیدایش مافیا در جهان و ایران
مافیا انجمن مخفی خلافکاران سیسیل بود. این گروه در اواسط قرن ۱۹ میلادی به دلیل بی اعتمادی مردم به حکومت و سیستم قانونی و وابستگی مردم به افراد محلی قدرتمند در سیسیل به وجود آمد و بعدها در شرق ایالات متحده آمریکا گسترش یافت.معروف‌ترین نمونه مافیا پنج خانواده‌ تبهکار در شهر نیویورک می‌باشد.تمام فعالیتهای مافیا برای پول سازی است
 مبدأ مافیا در ایران را خاندان شاه سابق و اشرف پهلوی خواهر دوقلوی شاه معرفی کرده، به گونه ای که باندهای قاچاق مواد مخدر و انحصار اصلی آن در دستان اشرف بود و این مافیا در سراسر کشور و همچنین بسیاری از نقاط جهان گسترش و نفوذ داشت.مافیای زیر نظر خواهر شاه به سبب رانت و ارتباطات سلطنتی به قدرت بزرگ اقتصادی تبدیل شده بود.
از چند سال گذشته گروه ها و باندهای مختلفی در زمینه فروش اجناس بی کیفیت، جمع آوری زباله های قابل بازیافت ، تکدی گری و استفاده از کودکان و نوزادان ، سوء استفاده از کودکان کار و خیابان، زمین خواری، محیط زیست، اقتصاد، صنعت، تجارت، واردات و ... فعال هستند ،که مقامات رژیم دراین کارهای دست دارند 
مافیای کنکور در ایران قدرت این مافیا به قدری است که توانسته دو قانون مصوب مجلس ارتجاع را وتو و زیر پایش لِه کند و هرچه قانون تصریح کرده در جهت معکوس آن عمل کند
1- تعریف، هدف و پیامدها
مافیای کنکور در ایران را می توان مافیای نَرم توصیف کرد، که با مافیا های دیگر تفاوت هائی دارد، هرچند شبکه ای نیست و در قالب جزیره های کوچک و بزرگ نهادینه شده است و ظاهرا عوامل این مافیا تا کنون کسی را ترور فیزیکی نکرده اند؛ اما فعالیت های به ظاهر آموزشی و فرهنگی آنها ، در عمل فریب کارانه و مخرب است.همه سازمانها، مؤسسات و گروه هائی که اعضای مافیای کنکور را تشکیل می دهند مثل انواع مافیای دیگر یک هدف مشترک دارند و آن رسیدن به ثروت است

در حالی که تأثیر مخرب این مافیای نرم بر سرنوشت جوانان و نظام تعلیم و تربیت و سایر نظام های جامعه به مراتب،  از تأثیر مخرب مافیای سیسیلی- آمریکائی شدید تر است؛ زیرا مواد سمی (مخدری) که از طریق آزمون های چهار گزینه ای (سئوالات تستی) تولید و در سراسر کشور توزیع می شود، ذهن و مغز اغلب جوانان ما را از دانائی (شامل: تفکر، دانش فراشناختی، خلاقیت، فناوری، نوآوری و کار آفرینی) تهی کرده است؛ که پیامد های آن (برای کشوری که قرار بوده با اتکای جوانان، روی پای خود به ایستد)، به مراتب از ترور فیزیکی (جنایت) و مواد مخدر زیان بار تر است؛ زیرا دامنه فراگیری خسارت های آن در 37 سال گذشته (که کنکور – محوری حاکم بوده است) میلیون ها جوان ما را تحت تأثیر قرار داده است


مافیای کنکور در ایران و سرکرده و اعضای آن

چه چیز مانع به کارگیری هوش و رشد استعدادهای کودک و نو جوان و جوان ما می شود؟
حاکی از آن است که تأثیر گذار ترین عامل بازدارنده پیشرفت همه جانبه کشور،نظام سنجش غلط حاکمیت ارتجاعی آخوندها است و روز برگزاری کنکور، اولین روز و آغاز بزرگترین خطای استراتژیک در کشور ما است
ظاهر امر این است که سئوالات از کتاب های درسی است؛ اما  این ماهیت سئوالات تستی کنکور است که فاجعه می آفریند و برای یادگیری در مدارس و دانشگاه ها تعیین تکلیف می کند که چگونه آموزش دهند؟ و برای چه آموزش دهند؟و این چرخه سبب می شود محتوای کتاب درسی نیز،از آنچه کنکور می خواهد تأثیر بپذیرد، نتیجه این که: چه چیز آموزش داده شود؟ را هم کنکور تعیین می کند. لذا اولین خطای استراتژیک در روش سنجشِ آموزش در کنکور، 4 سال بعد یا 6 سال بعد و یا 10 سال بعد که ماشین دانشگاه، لیسانس و فوق لیسانس و دکتر تحویل جامعه می دهد، خطاهای بعدی از طریق ناکارآمدی فارغ التحصیلان رخ می دهد و عقب ماندگی ما را در کشور رقم می زند، لذا اولین خطای استراتژیک ما تأثیر گذار ترین عامل و اساس همه خطا هائی است که در کشور ما اتفاق می افتد.

همچنین اغراق آمیز نیست اگر بشنوید که مهم ترین عامل بازدارنده پیشرفت کشور ما همین نظام سنجش غلط که توسط حاکمیت آخوندها  (کنکور و سئوالات چهار گزینه ای) و قدرتمندتر شدن روزانه مافیای کنکور است  که حکومت آخوندهای حاکم آنها تقویت می کند و تردید نباید کرد که اگر تنها سئوالات چهار گزینه ای (تستی) جای خود را به سئوالات تشریحی بدهد، نظام سنجش پوسیده و غلط ما به نظام سنجش مدرن و صحیح و مهم ترین عامل پیش برنده پیشرفت کشور تغییر خواهد کرد.

متأسفانه پس از اینکه آخوندها حاکم برایران مسند قدرت را بدست گرفته اند، مسئولان وزارت آموزش و پرورش مثل 11 سال گذشته ضعیف عمل کردند و سبب گردید وزارت علوم، ضریب 60 درصدی سابقه تحصیلی (شامل: معدل امتحانات نهائی با سئوالات تشریحیِ با ارزش، در ابعاد گوناگونِ یادگیری فقط در سال آخر دبیرستان) را که در سال های 54 تا 56 اعمال می شد، نادیده گرفته و در حد صفر تحدید، تضعیف و تخریب کنند؛ در حالی که طی 37 سال سازمان مافیائی کنکور، به کم ارزش ترین نوع آزمون (کنکور با سئوالات چهار گزینه ای یا تستی متکی به دانش حفظ کردنی و ترفند های تست زنی) به طور کاذب ارزش100  درصدی داده و این ضد ارزش را تنها معیار مطلق تعیین کننده سرنوشت کشور قرار داده که جز نا کار آمدی فارغ التحصیلان و تضعیف همه نظام های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و علمی- آموزشی عایدی برای کشور نداشته است
- چکیده صفات کنکور از دیدگاه چند تن از آگاهان کشور، از نظر آنها کنکور برابر است با:
1-   بلا 2- عامل رکود و ایستائی در آموزش عقلانی  3- عامل دغدغه مردم 4- به صفر رساننده کارآفرینی 5- سم مهلک 6- مانع تحقق اهداف تعلیم و تربیت 7- مختل کننده فعالیت های آموزشی و تربیتی 8- توقف دهنده آموزش در سطح دانش و محفوظات 9- آسیب زا بودن 10- مانع اجرای سند تحول 11- مانع عدالت آموزشی 12- عامل صدمه به کیفیت آموزش 13-مصیبتی د‌ر امر آموزش 14-  حافظه ‌محور است نه خلاقیت‌ محور 15- صد درصد مغایر با سند‌ تحول 16- تأمین کننده منافع مافیای کنکور 17- استرس‌زا است 18- عامل اضطراب خانواده ها 19-خلاقیت و نوآوری را از جوانان می‌گیرد20- واقعا مضر است 21- بلايي است که برسر علم می آورد 22- علم را می کشد و جسد آن را مثله می کند23-   سندرم 24-غول25- هیولا26-مافیا27غول بی شاخ و دم و متعفن 28- مسبب دل زدگی از علم29قربانگاه اخلاق، خلاقیت و پرسشگری 30- ‌عمر جوان را می طلبد 31- پل صراط کاذب 32- مکانیسمی مناسکی 33- تشدید کننده نابرابری ها ی آموزشی34شانس موفقیت پولدارها 35- مشروعیت بخشی به نامشروع 36- تربیت کننده شهروند تست زن 37- بذر فساد و فروپاشی 38- جايگزين عادلانه سوابق تحصيلي 39- مانع جذب دانشجويان مستعد 40- عامل اضطراب و استرس و فشارهاي رواني 41- عامل افزایش هزينههاي اقتصادي داوطلبان 42- عقیم کننده برنامه های درسی 43- کاهنده تعامل و گفتگو 44-ماشین تولید آلزایمر فرهنگی و انسانیو...

چشم انداز 
با توجه به اینکه تا این حاکمیت برسر کار است مشکلات حل نخواهد شد ودانشجویان با این وضعیت ومشکلات روبرو خواهند بود ،تنها راه علاج ودرمان این وضعیت خاتمه دادن به حاکمیت پلیدی است که مافیا قدرت درقدرت درمملکت ایران درست کرده است 

نظرات